member of Livingimage

banner_Livingimage.png

HOME > member

渡辺 誠一郎 / Seiichiro (Ichiro ) Watanabe - CEO

1974 年から日立メディコにて主に画像処理ハードウェアエンジニアとしてCT-Scan等の開発に従事、1983 年にインテルジャパンに移り在籍した12年間 に、Network Product Division、DVI Evangelize Team、ASIC Design Center and Quality Control Department 等のマネージメントを行う。同時期にマルチメディアのアプリケーション開発を策定するため70社程で構成されたDVIコンソーシアムの設立運営にも携わっ た。
更に、画像技術開発の中長期の方向性を立案する MITI (当時通商産業省)の産業構造審議会のメンバーとしても参画した。
1997年、NuCORE Technology社をシリコンバレーに設立。デジタルカメラ向けチップセットの開発販売事業を10年間行う。累計20種程の一般消費者向けデジタルカメラ、ビデオカメラ等の製品に搭載される。2001年にはHDを可能にする世界初のチップセットを発表、IEEE HotChipsにも選定される。2007年、台湾メディアテック社に事業売却。
同2007年に数年来主要なテーマであったデジタル時代の個人映像+画像の遊び方・楽しみ方を急速に広がるWeb時代に向けて開発提案する事を目的とするLivingImage Ltd.を映像/サウンド・クリエーター、マーケッターを主軸に設立した。

Ichiro started his carrier as a hardware engineer at Hitachi Medical corporation in 1974. In 1981, Hitachi released their new line of CT-Scanners equipped with Ichiro's technology for which he received 6 patents. Upon it's release it was hailed as the worlds fastest CT-Scanner and quickly embraced by the medical community.
In 1983, He joined Intel Japan, and served various management positions include Quality, Testing, Application design. And he was instrumental in the development of the multimedia technologies and applications collaborating with over 70 companies as a founder of DVI consortium for 4 years.
In 1990, he was named a membership on the MITI (government) committee. Hewas evaluating on matters of consumer digital multimedia industry for the governments 10 year plan. Specifically he researched and made recommendations on a device he referred to as the "home server" as being a key technology of the future that should receive government attention.
In 1997, he established NuCORE Technology Inc. as a semiconductor company for digital camera's. There were over 20 consumer camera products uses NuCORE chips include awards winning world fastest HD enabling chip-set at 2001. He sold NuCORE to Taiwan MediaTek in 2007.
Immediately, he established LivingImage Ltd. with new generation creator's and marketing expert's. taking into consideration of rapid change of shifting imaging services into the web cloud base and started several projects with consumer electronics venders in world wide.

小畑 千登勢 / Chitose Obata - Marketing Producer

大学卒業後、地方放送局にてラジオ番組のパーソナリティーなどを行う。
その後まだ日本では浸透していなかったマーケティングを勉強するために、マーケティングを主体に業務を行っている会社に入社し、マーケティングについて学ぶ。そこで、東京電力、オムロンの健康器具や、アップルコンピューターなどの外資系の、コンシューマ向けマーケティングを担当。
1992年にマーケティングを主体に様々な業務を行う会社、有限会社バーズワーズを設立し、代表取締役に就任。現在に至る。
NIKEやCLARIS(現FileMaker)など、主に外資系の日本市場におけるコンシューマ向けマーケティングを手がける。
またデジタルカメラ、化粧品メーカーの基礎化粧品などコンシューマ向け製品を出している日本メーカーや、ぬいぐるみやファーストフードのショップなど、様々なコンシューマ向けマーケティングを手がける。

Ms. Obata first worked as a radio show host and disk jockey at a local Japanese radio station after graduating from university. She went on to study marketing in a marketing company. At that time, marketing was not a widely recognized concept in Japan yet. By working for Tokyo Electric Power Company (TEPCO), Omron's health-related appliances, Apple Computer and other overseas companies, she undertook their consumer marketing plans in Japan.
In 1992, Ms. Obata establishes her own marketing company, Birds Words Inc.
as CEO and since then, has been working for Nike, Claris (currently File Maker) and other overseas clients to assist their marketing strategies in Japan.
Moreover, Birds Words also assists various consumer-oriented marketing for a Japanese digital camera, a Japanese skin-care line, outlets specializing in stuffed animal toys, fast-food and many more.

丸野 優 / Yu Maruno - Creative Director

97年よりGLAMOOVEとしてVJを中心に映像クリエイターとしての活動をスタートし、'04年には世界的DJ誌、DJ MAGのVJランキングで世界第3位を獲得。PCソフトウェア「motiondive」や「LiFE* with PhotoCinema」など新しい映像文化を提案するプロジェクトへ多数参加。
2006年にGLMV株式会社を設立し、代表取締役に就任。映像による空間演出が話題を呼んだ、表参道ヒルズ(2006/全館の映像コンテンツディレクション)、BMW Group Studio(2007/映像ディレクション)をはじめとして、空間×映像、映像×音楽、映像×カメラ、ゲーム×映像など新しい映像文化を提案するプロジェクトを行っている。

GLMV Inc

Yu started his carrier as a visual creator mainly acting as a VJ, GLAMOOVE,since 1997. In 2004, GLAMOOVE became the World No. 3 VJ in DJ MAG.Yu hasalso been involved with various visual pc software projects to create new styles in visual culture, software such as motiondive & LiFE* with PhotoCinema.
In 2006, Yu established GLMV Inc. and was a representative director.Yu directed the visual content of Omotesando Hills for all areas.He has been working on various projects by creating new visual cultures with Space + Visual, Visual + Music, Visual + Camera, and Games + Visuals. Yu has also worked for BMW Group Studio as a visual director.

GLMV Inc.

谷田部 丈夫 / Takeo Yatabe - Culture Architect

株式会社HiGH CONCEPT代表。サウンドプロデューサー(ES9のメンバー)であり、クリエイティブディレクターとしてもNIKE、KDDIなどの数々のプロジェクトに参加。グッドデザイン金賞受賞したLiFE* with PhotoCinema/DIGITALSTAGEのプロジェクトにも携わる。カンヌ国際広告祭2008では、サウンドデザイナーとして、Sony『Rec You』で金賞、Nike『If you were a boy』 で銅賞を受賞。iTunes Japanではエレクトロニック・ミュージックチャートで1位を獲得。映像と音楽を同時に扱う「Audiovisual」ライブ、メーカーとの製品開発プロジェクト、音と映像の未来をテーマとしたテレビ番組のナビゲーター、造形大学メディアデザイン学科での特別講師などマルチなクリエイティビティを発揮。時代の変化の中、ボーダレスな活動を続けている。

HiGH CONCEPT Inc.

Takeo established HiGH CONCEPT Inc. in 2007.
Takeo is a sound producer (member of ES9) as well as being a creative director for Nike, KDDI, and many other projects.He has also been on the production team for DIGITALSTAGE's "LiFE* with PhotoCinema" which won the gold prize at the Good Design Awards.
Takeo was selected as a Nike Sport Music artist on Nike+ and his release charted as NO. 1 on the iTunes Japan Electronic Music Charts.Takeo makes his music with synchronized visuals for his live show as "Audiovisual Live set".
He also uses his multiple talents in product development, or lecturing at media design schools, and also hosts a TV show based on visuals and music for the future.

HiGH CONCEPT Inc.